Curs Excel 2013 Avansat (II)

Acum accesezi varianta DEMO.
Pentru a accesa intregul curs intra in cont dand click aici

Sortare - Simplă şi complexă

Preambul

Sortarea datelor dintr-un tabel se poate face în mai multe feluri.

Două modalităţi ar fi sortarea simplă şi complexă:

- sortarea simplă (se alege o celulă din antetul tabelului şi în funcţie de ea se face sortarea, ascendent sau descendent);

- sortarea complexă (se poate face după 64 de coloane simultan în funcţie de mai multe caracteristici).

 

Pasul 0
Apasă butonul Descarcă documentele ajutătoare din partea dreapta-sus şi dezarhivează documentul ajutător.

 

Pasul 1
Opţiunea A-Z
sortează datele de pe coloana unde suntem poziţionaţi.
Aceasta realizează o sortare în ordine alfabetică.
Execută un click pe butonul AZ
(1).
În această clipă, toate numele din coloana B sunt sortate în ordine alfabetică.

 

Pasul 2
Pentru a face o sortare complexă, vom accesa instrumentul care ne permite să realizăm acest lucru: Sort (Sortare).
Execută un click pe butonul Sort (Sortare)
(1).
După ce s-a deschis meniul de sortare, acesta ne afişează sortarea pe care tocmai am efectuat-o la paşii anteriori.
Pentru următorul criteriu de sortare, vom adăuga încă un nivel.
Execută un click pe butonul Add Level (Adăugare nivel)
(2).
Execută un click pe butonul indicat
(3).
Execută un click pe opţiunea Salariu
(4).
În acest moment datele din tabel vor fi sortate în ordine alfabetică a numelui, iar următorul nivel de sortare specifică faptul că valorile salariului vor fi aranjate de la cel mai mic la cel mai mare salariu (Smallest to Largest), acolo unde câmpul Nume are aceeaşi valoare.
Execută un click pe butonul OK
(5).
În acest moment avem aplicată o sortare complexă pentru tabelul nostru.